Lipsa pregatirii psihologice sau insuficienta pregatirii in scoala de soferi

Blog Auto Malcoci > Scoala Auto Malcoci > Lipsa pregatirii psihologice sau insuficienta pregatirii in scoala de soferi
scoala-de-soferi

Lipsa pregatirii psihologice sau insuficienta pregatirii in scoala de soferi

În traficul din marile orașe, ritmul haotic în care trăim și competiția, ne fac uneori să credem că fiecare minut sau centimetru câștigat, face diferența în existența noastră de zi cu zi. Fără să contorizam pierderile cauzate de stress-ul zilnic și considerând întotdeauna că cel de lângă noi este vinovatul propriilor noastre eșecuri de peste zi, blestemele și înjurăturile au devenit un mod de viață dacă ești șofer bucureștean sau de aiurea.

Aruncate generos înspre cei care dovedesc lipsă de atenție sau îndemânare în conducere, prin înjurăturile din trafic poți face de multe ori legătura între celebra milisecundă dintre momentul în care semaforul se schimbă în culoarea verde și neamurile de la maimuță încoace ale celui care întârzie să plece în timp rezonabil de pe loc; de același tratament lingvistic au parte și șoferii care, în intersecțiile semaforizate cu semafor suplimentar pe verde intermitent, blochează prima bandă de circulație pe care ai voie să faci dreapta.

PERMIS DE CONDUCERE

“Limba noastra-i o comoară”, spune poetul într-o poezie clasică, iar dacă vrei să afli cât de colorate și diversificate sunt înjurăturile la români, tot ce trebuie să faci este să te așezi într-o intersecție de genul asta, și imediat afli cum e cu strămoșii morți și cu răniții, cu frigidere umplute până la refuz cu carne, cu mama și cu tata sau cu cel care te-a școlarizat și ți-a pus primul, permisul de conducere în torpedou.

Pe dreptatea lor sau pe strâmbelea, din lipsă de pregătire psihologică sau de insuficiența pregătirii în școala de șoferi, puțini conducători auto știu exact ce înseamnă acest viraj la dreapta pe verde intermitent, din punct de vedere legislativ.

În tehnica legislativă, reglementarea trebuie să se facă corelat cu mai multe articole din legislație. Respectarea marcajelor și încadrarea pe benzile de circulație cu 50 de metri înainte de intersectia dirijată este definiția care stă la baza dilemei noastre, astfel că regăsim în OG 195/2002 regulile care trebuiesc respectate în intersecțiile mai sus descrise.

Numerotarea benzilor de circulație pe fiecare sens se efectuează în ordine crescătoare de la marginea din partea dreaptă a drumului către axa acestuia. Dacă în apropierea unei intersecții este instalat un indicator sau aplicat un marcaj care obligă să se circule într-o anumită direcție, vehiculele trebuie să fie conduse numai în direcția sau direcțiile indicate. Când un semafor cu trei culori are o lumină verde intermitentă suplimentară, montată la același nivel cu lumina verde normală a semaforului, sub forma unei săgeți verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifică permisiunea pentru vehicule de a-și continua drumul în direcția indicată de sageată, indiferent de culoarea semaforului electric, cu condiția acordării prioritații de trecere vehiculelor și pietonilor care au drept de circulație, spune la cartea sfântă a conducătorilor auto din România, lamurind cumva cine trebuie să-și umple frigiderul sau ai cui strămoși trebuiesc pomeniți în dragile noastre intersecții.

În primul rând, trebuie să fim atenți dacă această lumină verde suplimentară, este aprinsă. Recomandarea pe surse este să nu executați virajul la dreapta dacă semaforul nu face nimic. În definiția legislativă, se specifică clar ”aprinderea” acestei lumini verzi suplimentare. Mai mult decât atât, foarte importante sunt și marcajele de presemnalizare desenate pe banda de circulație respectivă care indică directia de mers, cât și panourile informative montate de regulă cu 100 de metri înainte de intersecții. Asta înseamnă că trebuie respectată în primul rând, încadrarea pe banda corespunzătoare direcției de mers pentru executarea virajului la stânga sau la dreapta. De regulă, în intersecțiile unde avem mai multe benzi pe sens, administratorii drumurilor dedică banda “de la dreapta”, virajului la dreapta și instalează acel semafor suplimentar descris mai sus. Nu același lucru se poate spune despre intersecțiile cu doar două benzi pe sens, acolo unde banda din dreapta permite aproape întotdeauna și mersul înainte. De aici confuzia și supărarea câteodată incorectă, a celor care vor să facă dreapta și claxonează.

Totuși, știm cu toții că este simplu și câteodată distractiv să îndeși capul între urechi și să vezi pe ceilalți cum se zvârcolesc în spate, claxonând și dând mărunt din buze. Însă dincolo de morții și răniții fiecăruia sau de reglementări rutiere, conduita în trafic și moralitatea obligă să lași banda de “la dreapta” liberă într-o intersecție astfel semaforizată, chiar dacă ai dreptate. Cel care te-a îmbrăcat de dimineață o să poată să-și vadă de treabă liniștit și nici nu ai să știi vreodată, cât de bogată și de colorată este limba română în materie de înjurături.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *